Stockholms stifts fastighetsforum 1 december

Dagen erbjuder möjligheten till utblick, orientering och ökad förståelse för de framtida utmaningarna för Svenska kyrkan som fastighetsägare och förvaltare.
Anmälan längst ner på sidan.

Tjänstemän och förtroendevalda med ansvar för fastighets- och förvaltningsfrågor inom Stockholms stifts församlingar och pastorat.

Kunskapsutveckling och erfarenhetsutbyte inom fastighetsområdet med fokus på den ekonomiska situation vi befinner oss i och utmaningar vi står inför.

Program - Tema fastighetsekonomi

09:00 Registrering öppnar, kaffe/te med smörgås
09:30 Välkomna
Vi välkomnas av Vantörs församling
09:40 Inledning, Michael Yhr, fastighetsstrateg/processledare Fastighet & kulturarv, Stockholms stift
09:45 Strategisk fastighetsutveckling och hållbart samhällsbyggande i Stockholmsregionen
Jenny Amundsson, ansvarig offentliga förfrågningar, Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (SBB)
10:30 Kort paus
10:40 Prästlönetillgångar och församlingar i samverkan - några exempel.
Karin Lindforss, egendomsjurist Prästlönetillgångar, Stockholms stift
11:15 Målkapital och ekonomistyrning
Torbjörn Hygins, stiftscontroller, Stockholms stift
11.50 LUNCH och nätverkande
13:00 Ekonomistyrning i byggprojekt
Erika Landgren, förvaltare, Stockholms stift tillsammans med Ulf Källbrink, Cecilia Uhrstedt samt Magnus Hansson, projektledare från Erfator.
13:45 Eftermiddagskaffe och nätverkande
14:05 Stiftsstyrelsens beslut om ökat främjandestöd kring vårdprogram och underhållsplaner
Rickard Isaksson, stiftsantikvarie, Stockholms stift
14.45 Lokalförsörjning i praktiken – exempel Sankt Jacobsgården
Anpassning av lokalkostymen utifrån ny organisation och nya ekonomiska förutsättningar
Michael Yhr, fastighetsstrateg, Stockholms stift
15.10 Avslutning

Kostnadsfritt. Om förhinder uppstår efter anmälan måste avanmälan göras, annars debiteras 500 kronor.
Stiftet bjuder på lunch och fika/frukt.

Fastighetsstrateg Michael Yhr, 08-402 36 04.