Mötesplats Stift och Student, MSS

Vi i Luleå stift - dagar om uppdrag och sammanhang.

Denna MSS innefattar en bussresa i Sàpmi. Den kommer att innehålla föredrag, matlagning, andakter och upplevelser i Samisk kontext på plats. Vi besöker även Jokkmokks marknad.

Scrolla ner för att komma till anmälan.

Dagarna vänder sig enbart till dig/student som är intresseanmäld för Luleå stift och som avser att utbilda dig till diakon, församlingspedagog, kyrkomusiker, eller präst.

Att stödja och rusta blivande medarbetare inom de fyra kyrkliga profilerna för tjänst inom Luleå stift samt stärka gemenskapen mellan och inom alla profiler

Ökad kännedom om Luleå stift dess organisation, uppdrag, roll och särart, samt skapa relationer för framtiden.

Kursstart på Luleå stiftskansli för att lära känna varandra och ta del av föredrag och samtal om Luleå stifts organisation och särart. Därefter resa till Sàpmi- Malå- Jokkmokk och tillbaka till Luleå. Detaljerat program kommer efter anmälan.

Maria Berglund
tel 0910 - 72 57 36
maria.g.berglund@svenskakyrkan.se

Medverkande

Edelviks folkhögskola:
Ola Persson, skolpräst
Kristina Sundin, kursansvarig
Luleå stift:
Carina Johansson, stiftsdiakon
Carolina Söderberg, stiftsmusiker
Maria Berglund, stiftspedagog
Pär Parbring, stiftsadjunkt

Med flera

Luleå stift i samverkan med Edelviks folkhögskola.

Stiftet står för alla kostnader

Övrig information

Läs mer om vad Mötesplats Stift och Student (MSS) innebär i Luleå stift http://svenskakyrkan.se/luleastift/student