Modell för särredovisning av begravningsverksamhetens intäkter och kostnader

Vi inbjuder både nya och erfarna användare av Modell för särredovisning av begravningsverksamhetens intäkter och kostnader till en fysisk halvdagsutbildning. Kursen finns också digital i kurskatalogen. Kursen innehåller både en översiktlig repetition av begravningslagstiftningen och en genomgång av modellen.

Ingen avgift, men en no show-avgift om 450 kronor debiteras för anmälda deltagare som uteblir och inte anmäler ersättare.

Kursinnehåll:
Kursen är inriktad på särredovisningen av begravningsverksamheten men kommer också in på regelverket. Fokus är redovisningsfrågor, men för att redovisa korrekt måste man förstå avgränsningarna.

Kursen är en introduktion för den som ännu inte fått möjlighet att sätta sig in i särredovisningen men fungerar även bra som en uppdatering för dem som löpande arbetar med frågorna.

Målgrupp:
Ekonomer som arbetar med särredovisningen, men även kyrkogårdschefer och kyrkoherdar som behöver förstå kopplingar och avgränsningar mellan församlingsverksamhet och begravningsverksamhet.

Utbildningens längd:
Tre timmar för genomgång av kursmaterial och frågor.

Antal deltagare:
25 kursdeltagare.