Målkapital - föreläsning och workshop

En genomgång kring processen att arbeta fram församlingens/pastoratets målkapital, samt möjlighet att börja arbeta på plats med den egna församlingen/pastoratet som utgångspunkt. Utbildningen ges av Kyrkokansliets ekonomer.

Församlingar och pastorat i Uppsala stift. Rekommenderar minst tre representanter från varje församling/pastorat: Kyrkorådets ordförande (eller annan representant från kyrkorådet), kyrkoherde och kamrer. Alla tre bör delta vid samma kurstillfälle.

Krav på förkunskaper

Läs in er på, och ta med, er lokala församlingsinstruktion och lokalförsörjningsplan samt senast fastställda budget.

Att få mer kunskap om målkapital och få möjlighet att börja arbeta praktiskt.

Föreläsning kring målkapital samt en workshop där man kan börja se över sitt eget målkapital med stöd från ekonomer från Kyrkokansliet.

Ninni Eketrä, ninni.eketra@svenskakyrkan.se, 018-68 07 13

Uppsala stift