Vandringen - för växt av tro och liv

Vandringen är en fördjupningskurs och uppföljning av Vägen.

Anställda medarbetare som har gått Vägen, samt medarbetare med profilutbildning (diakon, församlingspedagog, kyrkomusiker) som vill fördjupa sin kunskap om Svenska kyrkans tro, lära och liv.

Syftet med Vandringen är att ge ökad kunskap och fördjupad förståelse av församlingens uppgift utifrån dopets grund och kyrkans missionsuppdrag, samt ge möjlighet till växt av tro och liv.

Del 1 • Dopet, församlingen och den världsvida kyrkan. • Kyrkoår och psalmbok. • Dela tro och liv.

Del 2 • Jesu liv, försoning och förlåtelse. • Nattvarden och inkarnationens mysterium. • Dela tro, tvivel och liv.

Del 3 • Skapelseteologi och människosyn. • Pilgrimsresa med möjlighet att tala tro och dela liv utifrån del 1 och 2.

Övrig information

Kursen är uppdelad på tre kurstillfällen. Del ett och två är vi på stiftsgården Undersvik.

• Del 1, 23-25 okt 2023. Vi inleder måndag runt kl 10.00 och avslutar efter lunch på onsdag.

• Del 2, 12-14 feb 2024. Vi inleder måndag runt kl 10.00 och avslutar efter lunch på onsdag.

• Del 3, Studieresa till Vadstena 16-19 juni 2024

Uppsala stift