Inspirationsdag solenergi

Välkommen till en halvdag om solenergi och solceller. Under dagen får vi lyssna på Sveriges mest anlitade energiföreläsare Lars Andrén. Medverkar gör även bland annat Piteå församling och Värö-Stråvalla församling som berättar om sina erfarenheter om att installera solceller.

Scrolla ner för att komma till anmälan

Fastighetschefer, kyrkogårdschefer, vaktmästare, arbetsledare inom fastighet och kyrkogård, förtroendevalda och övriga solenergi-intresserade.

Sprida kunskap om solenergi i ett nordligt klimat och inspireras av goda exempel inom Svenska kyrkan.

PROGRAM:
08:30 Välkommen.
08:45 Piteå församlings solcellsresa
09:15 PiteEnergi
10:00 Paus
10:15 Lars Andrén föreläsning
11:20 Paus
11:30 Om Värö-Stråvallas solparksbygge
11:45 Tid för frågor/reflektion
12:00 Avslut

Ändringar av programmet kan komma att ske innan 26 okt.

Malin Skogqvist, 070-3884757 malin.skogqvist@svenskakyrkan.se

Lars Andrén, Drivkraft
Gunnar Vesterlund, Piteå församling
Christina Bernérus, Göteborg stift
Anders Karlsson, Värö-Stråvalla församling
Thomas Jonsson, PiteEnergi

Luleå Stift i samverkan med Göteborg stift och Värö-Stråvalla församling, ett projekt under Färdplan för klimatet.

Ingen kostnad

I händelse av att du behöver avboka den kurs du anmält dig till gäller följande.

Läs mer om Avbokningsregler