Reflektionsdygn för kriminalsjälavårdare

Kriminalsjälavårdare i Strängnäs, Stockholms och Västerås stift anställda i Svenska kyrkan eller som ingår i det ekumeniska arbetslaget.

Erfarenhetsutbyte och påfyllning för kriminalsjälavårdare.

Dag 1: Bevara mig väl! Om att handleda sig själv. Hur förhåller vi oss i samtal/möten där vi upplever manipulation, relaterade till konspirationsteorier mm? Hur förbereder vi oss på bästa sätt i bön och vårt förhållningssätt? Ulf Lindgren, präst, är vår ciceron i arbetspasset för dagen.

Dag 2 har fokus på samtal med Sveriges kristna råd och era frågor eller ärenden till varandra, SKR och stiftshandläggare. Dessa ärenden anmäls i förväg.

TORSDAG 17 FEBRUARI
Fr kl. 11 Ankomst och incheckning
12.00 Middagsbön i kapellet
12.15 Lunch
13.00 Bevara mig väl! – Om att handleda sig sjäv.
- Hur förhåller vi oss i samtal/möten där vi upplever manipulation, relaterade till konspirationsteorier, fake news mm? Hur förbereder vi oss på bästa sätt i bön och vårt förhållningssätt? Ulf Lindgren, präst, är vår ciceron för dagen.
14.15-14.45 Walk and talk
Fika
15.15-17.15 Fortsättning föreläsning
18.30 Middag
20.30 Aftonbön

FREDAG 18 FEBRUARI
08.00 Morgonbön
Frukost
09.00–12.00 Aktuella frågor (anmäl på förhand frågor till din stiftssamordnare)
10.30 Fika/frukt
 Avslutningsandakt
12.00 Lunch
 Avresa

Om du har frågor, kontakta stiftsdiakon Birgitta Lounela.

Ulf Lindgren, domkyrkokomminister och erfaren själavårdare, Ulla le Vau och Susanne Rodmar från Sveriges kristna råd. Ni möter också Lena Burman Holmgren, Cathrine Tegerstrand samt Birgitta Lounela, kontaktpersoner för kriminalsjälavård i respektive stift.

Strängnäs, Stockholms och Västerås stift.

1 500 kr (självkostnadspris för kost och logi)

Våra anmälningsvillkor

Vid avbokning senare än 30 dagar före kursstart debiteras hela avgiften. Vid styrkt sjukdom debiteras 20% av avgiften.Vid anmälan efter sista anmälningsdag fram till 7 dagar innan kursstart faktureras 20 % extra av kursavgiften. Vid anmälan inom 7 dagar innan kursstart faktureras 50 % extra av kursavgiften. Vänligen läs våra fullständiga av- och ombokningsregler här.​