Fånga det du ser

Under helgen lär vi oss grunderna i fototeknik, att ta vara på ljuset, att tänka på komposition, och framför allt att försöka hitta lusten i fotografering.

Vi varvar teori med praktiska övningar. På kvällarna har vi möjlighet att titta igenom våra bilder tillsammans, och ge varandra feedback.

Ta med den digitalkamera som du brukar använda: mobilkamera, kompaktkamera eller systemkamera. Ta också gärna med stativ om du har. Ett par stativ kommer att finnas för utlåning. Bruksanvisning kan vara bra att ha med, om du har funderingar angående din kameras inställningar.

Kursledare Magnus Aronson är frilansfotograf som under 30 års tid arbetat framför allt för församlingar, stift och nationell nivå inom Svenska kyrkan, men också för uppdragsgivare som Sigtunastiftelsen, Akademiska sjukhuset i Uppsala, Verbum, Libris förlag med flera. Hans huvudsakliga fotoområden är symbolbilder, reportage och porträtt. Magnus är medlem i Svenska fotografers förbund.

Du som har ett fotointresse.

Vid frågor om kursinnehåll kontakta Magnus Aronson
Vid övriga frågor kontakta administratören Josefin Bredberg, 0152-23487

4200 kr (kurskostnad+kost och logi)
2350 kr (Kurskostnad+kost) om du väljer att sova hemma under kursen.

Våra om- och avbokningsvillkor

Vid avbokning senare än 30 dagar före kursstart debiteras hela avgiften. Vid styrkt sjukdom debiteras 20% av avgiften.