IKON ungledarutbildning

För dig som är konfirmerad och vill få relevant utbildning som ung ledare.

• Musiken är ett viktigt inslag i unga människors liv. Texterna, musiken, att få sjunga, att spela eller bara lyssna. Musiken är också ett verktyg att förstå något, förklara något eller komma i en speciell sinnesstämning.
  • Under denna helg får vi tillsammans med musiken i fokus jobba med musiken i andakten, body percussion, musik och sinnesstämningar, tonsätta texter, populärmusik i gudstjänsten, musik och gruppdynamik, mm. Denna helg kommer också att innehålla ett moment av grundläggande ledarutbildning.
  • Varje IKON-helg är en ledarutbildning i sig själv.
  • Varje helg kommer ha ett speciellt tema, januaritemat är "Sång och musik".
  • Det är inte ett krav längre att gå IKON på hemmaplan eller IKON grund för att vara med på IKON, men vi uppmuntrar att man har någon form av grundläggande ledarutbildning på hemmaplan. Som ung ledare får man göra IKON direkt efter man är konfirmerad och framåt.

Om du har frågor om dagarnas innehåll, kontakta Daniel Brodén.
Om du har frågor om anmälan, avbokning, kost, boende, kontakta Anna-Maija Junnila.

Varje anmäld församling måste ha minst en församlingsanställd närvarande per grupp. Beroende på hur många unga ledare som anmäler sig till IKON från varje församling, så kan det behövas fler ledare per grupp. Detta görs upp i samråd med kursansvarige (Daniel Brodén).Om det finns något ”specialfall” kring detta, kontakta kursansvarige innan anmälan.

Start: fredag den 29 april med incheckning från kl. 17, middag kl. 18.
Slut: söndag den 1 maj med lunch kl. 12, därefter hemfärd.

Strängnäs stift.

1 000 kr för ung ledare. Fr o m 28/3 är kostnaden 1 200 kr (endast i mån av plats).
1 980 kr för handledare (församlingsledare). Fr o m 28/3 är kostnaden 2 370 kr (endast i mån av plats).
Både deltagare och handledare bor i Nygården.

Våra anmälningsvillkor
Vid avbokning senare än 30 dagar före kursstart debiteras hela avgiften. Vid styrkt sjukdom debiteras 20% av avgiften. Vänligen läs våra fullständiga av- och ombokningsregler här