Pilgrimsledarutbildning

Intresset för pilgrimsvandring ökar både i Sverige och internationellt och det behövs fler ledare som står i kyrkans tradition som kan möta den andliga längtan som finns i detta. Denna kurs ges för att rusta deltagarna till att kunna organisera och leda pilgrimsvandring i hemförsamlingen och för att öka kunskapen om pilgrimsandlighetens grunder och teologi. Kursen riktar sig till både ideella och anställda medarbetare.

Ideella och anställda medarbetare som vill rustas till att leda pilgrimsvandring

Att deltagarna ska få kunskap och verktyg för att kunna organisera och leda pilgrimsvandring enligt pilgrimens sju nyckelord

Pilgrimens nyckelord, organisation och praktiska förberedelser, ledarskap, litteraturtips, teologi och historia, pilgrimsvandring på Drottningleden, delande av erfarenheter.

Emelie Holmgren, emelie.holmgren@svenskakyrkan.se,

500 kr, i kostnaden ingår kost och logi på Klippengården, kurslitteratur, pilgrimskrans, kursintyg.

Resan dit står man för själv.