Möte Stift Student (MSS-dagar)

Mötesplats Stift & Student (MSS) är dagar som Uppsala stift anordnar för dig som studerar till diakon, församlingspedagog, kyrkomusiker eller präst.

MSS-dagar är till för dig som är antagen diakon- eller prästkandidat, samt blivande församlingspedagog eller kyrkomusiker.

Dagarna hjälper dig att bearbeta din framtida roll som medarbetare i Svenska kyrkan.

MSS ger möjlighet till personlig bearbetning av frågor som rör individen, kyrkans tro och liv samt den kommande yrkesrollen. MSS ska också ge insyn i Uppsala stifts liv och verksamhet.

Mer information om varje kurstillfälle

www.svenskakyrkan.se/uppsalastift/studenter

Anna Bäcklund
rekrytering för präster

Elisabet Berglund
rekrytering för diakoner

Mats Stenlund
rekrytering för kyrkomusiker

Camilla Zacco
rekrytering för stiftspedagoger

Övrig information

Som blivande diakon, församlingspedagog, kyrkomusiker eller präst ska du ha deltagit i minst åtta kurstillfällen under utbildningstiden.

Nedanstående dagar erbjuds kostnadsfritt av Uppsala stift. Billigaste resa ersätts av stiftet mot redovisande av biljetter/kvitto.