Ignatiansk retreat med introduktion och fördjupning 4-8 feb 2025

Att lära känna Kristi kärlek

Denna retreat är inspirerad av den pedagogik för det inre livet som Ignatius av Loyola utvecklade under 1500-talet och som har levt vidare sedan dess.

Du får bekanta dig med bibelmeditation och bön enligt ignatiansk tradition. Här finns övningar som vill hjälpa dig att upptäcka hur Gud redan finns i ditt liv. Du kommer att få vila i tystnaden med fokus på relationen till Gud.

Retreaten vänder sig både till dig med tidigare erfarenhet av retreat och till dig som provar på för första gången. Gemensamma vägledningar ges där bibeln, bönen och det inre livet berörs.

Detta är en tyst retreat som rymmer gemensam tidegärdsbön och mässor, undervisning och enskilda samtal med en av retreatledarna.

Scrolla ner för anmälan

Datum:
4-8 februari 2025

Tidsramar:
Retreaten inleds tisdag 4 februari klockan 14:00 med fika följt av introduktion. Retreaten avslutas lördag 8 februari klockan 11:00.

Plats:
Stiftsgården i Skellefteå

Målgrupp:
Anställda medarbetare i Svenska kyrkan, studenter med fokus på kyrklig tjänst och övriga intresserade.

Carina Johansson
Dan Richardsson
Anna-Stina Svedberg
Mattias Winblad von Walter

Kostnad:
8.200 kr per deltagare.

För dig som är anställd inom Svenska kyrkan eller EFS i Luleå stift finns det möjlighet att ansöka om ett stipendium för enskild retreat. Stipendiet är på 2 000 kr.
För mer information kontakta Anna-Stina Svedberg, stiftsadjunkt för själavård, anna-stina.svedberg@svenskakyrkan.se.

Logi: Logi i enkelrum, med toalett och dusch.

Vid återbud senare än 6 januari eller vid uteblivande, debiteras en avboknings-/administrationsavgift på 500 kronor.

Arrangör: Själavårdscentrum i Luleå stift.

Kursledare/upplysningar
Carina Johansson carina.johansson@svenskakyrkan.se 070-377 29 45
Dan Richardsson dan.richardsson@svenskakyrkan.se 070-190 25 11
Anna-Stina Svedberg anna-stina.svedberg@svenskakyrkan.se 070-190 15 04