Arbetsplats = livskraft

Församlingsmedarbetare eller arbetsledare med intresse, önskan eller uppdrag att bedriva arbete till stöd för människor in i arbetslivet. Kom och var med, lyssna, bidra och diskutera - vare sig du deltog i ”Mer än jobb” eller är nyfiken och intresserad.

Hur gör församlingen för att på ett kvalitativt säkerställt sätt ta emot människor för praktik och arbetsträning? Vi följer upp arbetet med att ge människor en möjlighet att närma sig arbetsmarknaden utifrån sina förutsättningar och hur församlingen kan vara en arbetsplats som ger livskraft. Genomgång av stöd för verksamhetsplanering och kvalitetssäkring, med utgångspunkt i MARY-metoden och deltagarens förutsättningar.

Vi får även uppdatering från projekt ”Skapa plats i Svenska kyrkan” där några församlingar i stiftet deltar.

Vid frågor, kontakta , 0152-234 59.

Strängnäs stift

Ingen kostnad.

Övrig information
Länk till Zoom-mötet skickas ut efter sista anmälningsdag.