Med kroppen som redskap i andakt och gudstjänst

Utbildningen vill ge dig metoder, erfarenhet och inspiration till att låta kroppen få mer plats i församlingens gudstjänst – och andaktsliv.

Utbildningen vänder sig i första hand till medarbetare och ideella i Stockholms stift. Deltagare från andra stift är välkomna i mån av plats.

Utbildningens syfte

• Att öka den egna förankringen och närvaron i kroppen.
• Att ge konkreta metoder och inspiration till att leda en mer kroppsburen andakt och gudstjänst.
• Att ge en fördjupad förståelse av gudstjänstens delar: samling, ordet, måltiden och sändning.

Utbildningen sker i första hand genom praktiska övningar men även genom reflekterande samtal och viss teori. Mellan kurstillfällena arbetar deltagarna med hemuppgifter. Deltagarna förväntas kunna delta vi de samtliga kurstillfällen 14-15 februari och 4-5 april 2022.
Anmälan längs ner på sidan.

Annika Wällstedt, leg. sjukgymnast och dansterapeut.
Ingegerd Häller, präst.

Storkyrkosalen, Trädgårdsgatan 9 i Gamla stan.

Avgift

4 000 kronor per deltagare.

Sara Garpe Tel 08-402 36 07
sara.garpe@svenskakyrkan.se