Fokus Konfirmand: Ny i konfirmandarbete

För dig som är ny i konfirmandarbetet. Delkurserna är fristående så det går bra att välja bara en av dem.

Del 1: Dagen är präglad av praktiska övningar och metoder.  Du får prova på värderingsövningar, lek, pilgrimsarbete med konfirmander, frälsarkransen och att göra andakt. Vi kommer titta på hur ett konfirmandupplägg kan se ut, hur ett konfirmandpass kan planeras och hur man kan inkludera unga ledare.

Del 2: Vi kommer att träffas digitalt och få en kort presentation av "Riktlinjer för Svenska kyrkans konfirmandarbete i Strängnäs stift", samt samtala om hur man kan revidera eller skriva en ny konfirmandhandlingsplan i din församling. Vi ser gärna att du har läst eller har med dig riktlinjerna till dagens träff.
Vi kommer också ha ett pass kring några bibelberättelser och få prova på en metod man kan arbeta med konfirmander med.

Om du har frågor, kontakta Marie Westling.

Strängnäs stift

Ingen kostnad. Del 1: Fika ingår, lunch på stan som du bekostar själv. Möjlighet att värma medhavd matlåda finns.