Modell för särredovisning av begravningsverksamhetens intäkter och kostnader - Digital

Vi inbjuder både nya och erfarna användare av Modell för särredovisning av begravningsverksamhetens intäkter och kostnader till en digital halvdagsutbildning. Kursen innehåller både en översiktlig repetition av begravningslagstiftningen och en genomgång av modellen. Vi erbjuder denna kurs som digital halvdagsutbildning. Kursen är kostnadsfri men om du inte avbokar eller överlåter din plats till en ersättare om du själv inte kan delta debiteras en no show-avgift om 450 kr.

Kursinnehåll:
Kursen är inriktad på särredovisningen av begravningsverksamheten men kommer också in på regelverket. Fokus är redovisningsfrågor, men för att redovisa korrekt måste man förstå avgränsningarna.

Kursen är en introduktion för den som ännu inte fått möjlighet att sätta sig in i särredovisningen men fungerar även bra som en uppdatering för dem som löpande arbetar med frågorna.

Målgrupp:

Ekonomer som arbetar med särredovisningen, men även kyrkogårdschefer och kyrkoherdar som behöver förstå kopplingar och avgränsningar mellan församlingsverksamhet och begravningsverksamhet.

Utbildningens längd:

Tre timmar för genomgång av kursmaterial och frågor. En längre paus och tid för bensträckare ingår också.

Antal deltagare:

4–35 kursdeltagare kan delta via dator eller mobiltelefon. Det begränsade antalet deltagare ger möjligheter till dialog och kommunikation.

Du får gärna ta med dig/bjuda med en kollega som är intresserad eller som du anser kan behöva lite uppdatering i dessa frågor. Vi behöver dock få samtliga deltagares respektive e-postadress, alltså endast en person per anmälan.

Anslut till mötet
Utbildningen hålls som ett Teams-möte. I det bekräftelsemejl som skickas ut efter anmälan finns en kalenderbokning som du kan lägga till i din Outlook-kalender. Där finns en länk för anslutning till mötet.

Övrig info:

Kursdeltagarna ska ha mikrofonerna avstängda under föreläsningsmomenten men kan använda funktionen ”Räcka upp handen” och därefter sätta på sin mikrofon och ställa frågor eller ställa frågor via kommentatorsfältet/möteschatten.

Pris för digital utbildning:

Ingen avgift, men en no show-avgift om 450 kronor debiteras för anmälda deltagare som uteblir och inte anmäler ersättare.

Kontakt:

kyrkokansliet.kyrkligekonomi@svenskakyrkan.se