Möte stift student, MSS 11-14 maj 2023

Tema: Sapmi - Samiskt kyrkoliv och Samisk kultur

MSS sker både på plats i Luleå och innefattar också en resa till Malå och Jokkmokk där vi lära känna mer omkring samiskt kyrkoliv, samisk kultur, dess språk och historia.

Scrolla ner för anmälan

Studerande till de fyra profilerna diakon, församlingspedagog, kyrkomusiker och präst.

Att stödja och rusta blivande medarbetare inom de fyra kyrkliga profilerna för tjänst inom Luleå stift samt stärka gemenskapen mellan och inom alla profiler

Ökad kännedom om Luleå stift dess organisation, uppdrag, roll och särart, samt skapa relationer för framtiden.

Under dagarna kommer vi att lyfta Luleå stift särart- språkligt, kulturellt och andligt med extra inriktning på urfolket samerna och dess kultur, språk och historia. Svenska kyrkans organisation kommer också att behandlas.

Maria Berglund, 0910/72 57 36, maria.g.berglund@svenskakyrkan.se
Carolina Söderberg, 0920/26 47 75, carolina.soderberg@svenskakyrkan.se

Edelviks Folkhögskola:
Ola Persson, skolpräst
Kristina Sundin, kursansvarig

Luleå stift:
Carina Johansson stiftsdiakon
Carolina Söderberg stiftsmusiker
Maria Berglund stiftspedagog
Pär Parbring stiftsadjunkt
Med flera

Luleå stift i samverkan med Edelviks Folkhögskola

Ingen kostnad
Resor och logi

Resa till och från Luleå bokas av kursdeltagarna. Reseersättning kan sökas.

Logi och resa under kursen bokas av kursansvariga.

Övrigt

Förberedelsematerial kommer att skickas ut före kursen efter anmälningstidens slut.

I händelse av att du behöver avboka den kurs du anmält dig till gäller följande.

Läs mer om Avbokningsregler

OBS !

Det finns två alternativ att anmäla sig på:

1. ​Du är en deltagare som vill anmäla dig till MSS 11-14 maj 2023 - då väljer du: "Anmälan för deltagare 2023"
  2. Du är en deltagare från förra vårens MSS 2022 - då väljer du: "Anmälan för resa i Sapmi"