Diakonala glo och sno-träffar

Digitala träffar där vi samlas kring olika ämnen inom det diakonala fältet, för att inspirera varandra genom att dela goda exempel och erfarenheter.

Kontakt: Stiftsdiakon Lena Bergman, 08-508 940 46, lena.bergman@svenskakyrkan.se

Målgrupp: Alla yrkeskategorier och ideella medarbetare är välkomna.

Mål & syfte:

Erfarenhetsutbyte, lärande och inspiration

Det finns så otroligt mycket bra upplägg för verksamheter ute i församlingarna så det finns ingen anledning att själv uppfinna hjulet varje gång. Därför bjuds du in till dessa diakonala glo och sno-träffar på olika teman där vi samlas för att dela med oss av våra egna goda exempel och lära oss av andras.

Upplägget är enkelt: Vi möts i 1,5 timme över videolänk, samtalar i smågrupper och sedan i helgrupp. Vi glor på andras bra knep och snor med oss det som kan passa bra in i vår egen kontext. Varje träff har ett tema och man anmäler sig till den eller de träffar man är intresserad av.

Välkommen till kreativa och bjussiga träffar!

Anmälan senast en vecka innan start vid samtliga träffar.

Titel: Ämne kommer senare
2024-05-16 08:30