Verktygslåda för diakoniworkshops − Digital lanseringsträff

Lansering av den nya verktygslådan för workshops om diakoni för olika målgrupper; konfirmander, förtroendevalda, externa samverkanspartners och hela arbetslaget.

Varmt välkommen till digitala lansering av den nya verktygslådan för workshops om diakoni!

För att underlätta för församlingarna finns nu ett förslag till diakoniworkshops att ladda ner gratis på Kornet. Materialet är tänkt som en verktygslåda där man tar bort, lägger till och ändrar så mycket man vill utifrån lokala behov – men självklart går det också att använda i sin helhet.

Materialet är baserat på Vägledning för diakoni. I dagsläget finns workshops för fyra olika målgrupper; konfirmander, förtroendevalda, externa samverkanspartners och hela arbetslaget. Materialet är efterfrågat av församlingar och framtaget i Stockholms stift.

Diakoner och andra medarbetare från tretton olika församlingar samt medarbetare från Svenska kyrkans unga och stiftskansliet har samarbetat för att göra materialet användbart i församlingskontext. Det får gärna användas fritt av församlingar och pastorat i hela Svenska kyrkan. Välkommen till någon av de tre digitala lanseringsträffarna, alla har samma innehåll.

Kontakt: Lena Bergman, 08-508 940 46, lena.bergman@svenskakyrkan.se