Luleå Stifts orgelspelarkurs 12-16 augusti 2024

Orgelspelarkurs för både nybörjare och de som kommit längre. Alla får lektioner på sin nivå. Kursen innehåller även sånglektion och körsång.

Scrolla ner för anmälan

Orgelelever, de som hjälper till att spela i församlingar, nybörjare, de som redan är yrkesverksamma och vill ha fortbildning

Krav på förkunskaper

Ej krav på förkunskaper. Noter och material finns på plats vid behov. Ta gärna med orgelstycken som ni vill arbeta med under kursdagarna. Möjlighet att ta Orgelspelarbevis sista kursdagen

Start måndag 12/8 kl 9.30 slut fredag 16/8 efter lunch

Dagarna slutar ca kl 17 förutom onsdagen 14/8 då det är en Sommarmusik i Hortlax kyrka kl 19 där kursen medverkar.

Carolina Söderberg, tel 072-22 25 456 carolina.soderberg@svenskakyrkan.se

Lärare Nina Sandell, Maria Axell, Anette Jernelöv, Aaron Sunstein

Luleå stift och Sensus

Kursen är kostnadsfri. Lunch ingår på skolan varje dag.

Resor och Logi

Deltagare bekostar själv boende och resa till och från kursen. Ta kontakt med Storstrands kursgård eller Framnäs folkhögskola där det finns billig logi.

Avbokning

Vid återbud senare än två veckor före kursstart eller vid uteblivande, debiteras en avboknings-/administrationsavgift på 500 kronor.

Titel: Luleå Stifts orgelspelarkurs
2024-08-12 09:30