Pilgrimsvandring i Kvikkjokk

Med Kvikkjokks lägergård som basläger gör vi dagsturer i pilgrimsanda till fjälltopparna Prinskullen och Snerak samt efter Kungsleden. För den inre vandringen använder vi oss i Frälsarkransen och pilgrimens sju ledord. Vi kommer också att göra en dagsvandring i Carl von Linnés fotspår, upptäcka växter och låta oss förundras över skapelsen.

Scrolla ner för anmälan

Kursen passar för både nybörjare och erfarna pilgrimsvandrare.

Krav på förkunskaper

Deltagarna behöver ha tillräcklig grundkondition för att kunna vandra i fjällen och bära sin egen dagspackning. Vandringen går i ojämn terräng.

Att ge kursdeltagarna ett sammanhang för vila, fördjupning och förundran.

Torsdag 22: augusti: Ankomstdag och introduktion
Fredag 23:e augusti: Vandring till Prinskullen i Carl von Linnés fotspår
Lördag 24:e augusti: Vandring efter Kungsleden med pilgrimens sju ledord
Söndag 25:e augusti: Vandringring till Snerak med Frälsarkransen. Kursen avslutas med en offentlig gudstjänst i Kvikkjokks kapell kl 18.00.
Måndag 26:e augusti avresa. (Den som bor i närområdet kan resa hem redan på söndag)

Anna-Pittja Granlund, anna.p.granlund@svenskakyrkan.se, kontakt för logi och mat
Moa Beak, moa.beak@svenskakyrkan.se
Erik Hansson, erik.hansson@svenskakyrkan.se

Övrig information

Kursstart och avslut anpassas till den lokal busstrafikens tidtabell. Mer information kommer närmare start.
Kursprogrammet kan ändras på grund av väderlek.
Boende i flerbäddsrum. Eget sänglinne medtages.

Jokkmokks församling och Luleå stift

1200 kr (Kost och logi ingår i avgiften)

Man tar sig själv till och från Kvikkjokks lägergård . Boende och logi ingår i avgiften

I händelse av att du behöver avboka den kurs du anmält dig till gäller följande.

Vid återbud senare än två veckor före kursstart eller vid uteblivande, debiteras en avboknings-/administrationsavgift på 500 kronor.

Titel: Pilgrimsvandring i Kvikkjokk
2024-08-22 18:00