Vandringen

Vandringen är en fördjupningskurs och andra delen av Uppsala stifts utbildningar för växt av tro och liv.

Du som har gått Vägen samt anställda medarbetare med profilutbildningarna diakon, församlingspedagog och kyrkomusiker.

Syftet med Vandringen är att ge ökad kunskap och fördjupad förståelse av församlingens uppgift.

Vandringen berör ämnena dop, bön, förlåtelse, den historiske Jesus, kyrkans Kristus, några grundläggande teman i Bibeln, försoning och livet omkring döden.

Anders Hedman; stiftsadjunkt
Camilla Zacco; stiftspedagog

Övrig information

Kursen är uppdelad på tre kurstillfällen. Del ett och två är vi på stiftsgården i Undersvik och den sista delen är en studieresa.

Del 1: 13-15/1
Del 2: 26-28/3
Del 3: 24-27/8

Uppsala stift

10 000 kronor/person.

I kurskostnaderna ingår kost och logi i enkelrum i Undersvik. Under studieresan ingår resa, boende i dubbelrum samt halvpension (frukost och middag (lunch intas på egen hand).

Titel: Vandringen 2025
2025-01-13