Unga vuxna präglas av bristande kontakt med kyrkan och tror att kyrkan är för den som är kristen eller säker på sin tro. Hur närmar man sig en grupp människor som tycker att det är bra att kyrkan finns, men själva inte haft någon större kontakt? Om första kampanjen till unga vuxna - med förarbete, insikter och kampanjidé.
Magdalena Widmark, analysansvarig kommunikationsavdelningen Kyrkokansliet, beskriver åldersgruppen och vad som utmärker generationen. Vidare får vi presenterat den nationella kommunikationskampanjen och därefter ett samtal om hur Luleå stifts församlingar kan ansluta till kampanjen och stiftets kommande kommunikationssatsningar riktade till unga vuxna.
Scrolla ner för anmälan
Målgrupp
Medarbetare som möter eller önska möta unga vuxna, samt kommunikatörer
Mål och syfte
ökad kunskap om målgruppen 16-35 år, samt om den kommunikationssatsning som sker under vårterminen 2025 riktad till unga vuxna
Innehåll
- Förarbete
- Insikter
- Kampanjidé
- Workshop
- Stöd i hur församlingen kan ansluta till kampanjen och Luleå stifts kommande kampanjer
Kontakt
Medverkande
Magdalena Widmark, analysansvarig kommunikationsavdelningen Kyrkokansliet
Sara Andersson, kommunikationschef
Ida Marcusson, stiftsadjunkt
Arrangör
Luleå stift
Kostnad
Ingen kostnad