Webbinarium: Kommunikation - Unga 16-35 år. Förarbete, insikter och kampanjidé

Unga vuxna präglas av bristande kontakt med kyrkan och tror att kyrkan är för den som är kristen eller säker på sin tro. Hur närmar man sig en grupp människor som tycker att det är bra att kyrkan finns, men själva inte haft någon större kontakt? Om första kampanjen till unga vuxna - med förarbete, insikter och kampanjidé.

Magdalena Widmark, analysansvarig kommunikationsavdelningen Kyrkokansliet, beskriver åldersgruppen och vad som utmärker generationen. Vidare får vi presenterat den nationella kommunikationskampanjen och därefter ett samtal om hur Luleå stifts församlingar kan ansluta till kampanjen och stiftets kommande kommunikationssatsningar riktade till unga vuxna.

Scrolla ner för anmälan

Målgrupp
Medarbetare som möter eller önska möta unga vuxna, samt kommunikatörer

Mål och syfte

ökad kunskap om målgruppen 16-35 år, samt om den kommunikationssatsning som sker under vårterminen 2025 riktad till unga vuxna

Innehåll

  • Förarbete
  • Insikter
  • Kampanjidé
  • Workshop
  • Stöd i hur församlingen kan ansluta till kampanjen och Luleå stifts kommande kampanjer

Kontakt

Sara Andersson, kommunikationschef.
Telefon: 0920-26 47 47.
E-post: sara.andersson@svenskakyrkan.se

Ida Marcusson, stiftsadjunkt
Telefon: 0920-26 47 55
E-post: ida.marcusson@svenskakyrkan.se

Medverkande

Magdalena Widmark, analysansvarig kommunikationsavdelningen Kyrkokansliet
Sara Andersson, kommunikationschef
Ida Marcusson, stiftsadjunkt

Arrangör

Luleå stift

Kostnad

Ingen kostnad

Tillfällen

   

Titel: Kommunikation - Unga 16-35 år.
Startdatum:
Slutdatum:
2025-01-23 09:00
2025-01-23 12:00
Område: Luleå stift
Plats: Digitalt via Microsoft Teams
Sista anmälningsdag: 2025-01-21