Samiskt höstlovsläger 2023

Du som är ung same och är konfirmerad i församling under 2023, välkommen till Nikkaluokta och ett höstläger med samiskt konfirmationstema.

Du som är same och är född 2008, börjar årskurs 9 höstterminen 2023 och har konfirmerat dig är välkommen att anmäla dig till samiskt höstlovsläger med samiskt konfirmationstema.

Tid och plats
Lägret startar på söndag 29 oktober i Nikkaluokta, med drop in mellan klockan 14:00-16:00. Lägret avslutas lördag 4 november klockan 12:00.

Anmälan

Anmälan till höstlovslägret är öppen mellan den 22 augusti och 15 september. Eventuella anmälningar som inkommer efter den 15 september placeras i kö. Plats erbjuds endast om någon annan avstår sin plats innan verksamheten påbörjats. I din anmälan kommer du att få fylla i om du godkänner att vi delar dina kontaktuppgifter med andra deltagare på lägret (mejladress och telefonnummer), genom detta möjliggörs för er att kontakta varandra om samåkning inför lägret.

1250 kr

Avbokningsregler

Vid avbokning senare än 29 september eller uteblivande återbetalas inte deltagaravgiften.

Sofia Strinnholmsofia.strinnholm@svenskakyrkan.se
samordnare för samiskt konfirmationsläger för Luleå stift.

Nils-Johan Labba, lägerchef, nilsjohanlabba@gmail.com

Lägerledning

Sofia Strinnholm, präst och halvtid samordnare för samiskt konfirmationsläger.
Nils-Johan Labba, lägerchef.
Jon Falk, stiftspedagog med delvis ansvar för samiskt konfirmationsläger.

Övrig praktisk information

När anmälningstiden är avslutad  kommer information att skickas ut till den e-postadress som angetts till vårdnadshavaren samt till deltagaren (skickas eftermiddag fredag 22 september).

I denna information kommer:

• Tid och ort att boka resa till och från.
  • Tidpunkt för vårdnadshavarträff via Teams.