Community building på nätet

Vad är Civilkurage online och varför behövs det? Genom att öva civilkurage online kan vi som medarbetare i Svenska kyrkan bidra till att stärka demokratin, värna mänskliga rättigheter och öka tilliten på sociala medier.

Ledare, kommunikatörer och andra intresserade på alla nivåer inom Svenska kyrkan

Deltagarna får i utbildningen hjälp att navigera i olika situationer som kan uppstå i bygget, tex sådana som rör värdegrundsfrågor, ryktesspridning eller andra kommunikativa utmaningar. Hur kan vi bli bättre på att nå och samverka med målgrupper och bygga en enad kropp, något som i sig kan vara en stor kraft för att sprida budskap och bygga gemenskap online?

Så bygger vi engagerade rörelser online! En inspirerande halvdag om community- och kampanjbygge tillsammans med Mina Dennert, grundare av #jagärhär.
Vilka kanaler eller plattformar gynnar aktivitet i frågor om tillit och demokrati? Den här workshopen ger konkreta verktyg för hur vi kan bygga aktiva rörelser online, oavsett om det gäller en kampanj eller en mer varaktigt community. Syftet är att inspirera alla som bär eller kommunicerar Svenska kyrkans budskap till att också se våra viktiga roller i samhällsutvecklingen samt till att engagera medlemmar och medarbetare i det arbetet.  Syftet är också att rusta deltagarna i att möta utmaningar på ett proaktivt och framgångsrikt sätt.

Hanna Karpmyr, mejl hanna.karpmyr@svenskakyrkan.se tfn 018-680710

Programmet Social hållbarhet -Tillit och demokrati