Mosaik-ledarutbildning

Välkommen på Mosaik-ledarutbildning – ett större ledarutbildningsläger för mindre grupper av nya unga ledare. Nya unga ledare (max 10 nya unga ledare/församling) erbjuds möjligheten till en grundläggande ledarutbildning tillsammans med andra nya ledare.

Små grupper med nya unga ledare (max 10 per församling) tillsammans med minst en medföljande anställd.

Krav på förkunskaper

Inga förkunskaper krävs. Helgen är inriktad mot nya unga ledare. Den som redan har motsvarande kunskap är välkommen att vara med som ung ledare i stället.

Att utbilda nya ideella ledare efter konfirmationen och rusta dem inför sina uppdrag.

Helgen handlar om vad det innebär att vara ledare i kyrkan. Vad är en ledare? Hur leder man en lek eller en andakt? Under helgen firar vi givetvis även andakter och leker tillsammans.

Innehållet planeras och genomförs tillsammans med deltagande församlingsanställda.

Uppsala stift

750 kr/person för konfirmander och unga ledare. 1500 kr/person för anställda ledare. Enkelrum för anställda (i mån av plats): 2100 kr/helg.